Selbsteinschätzung mathematischer Studierfähigkeit bei Studienanfängerinnen und -anfängern - Empirische Untersuchung und praktische Konsequenz.

Freshmen’s Self-Evaluation of the Ability to Succeed in Mathematics at University - Empirical Exploration and Practical Consequences.

Download full text files

Export metadata

  • Export Bibtex
  • Export RIS

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Christine Bescherer
URN:urn:nbn:de:bsz:93-opus-16269
Advisor:Herbert Löthe
Document Type:Doctoral Thesis
Language:German
Publishing Institution:Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
Granting Institution:Pädagogische Hochschule Ludwigsburg, Fakultät für Kultur- und Naturwissenschaften
Date of final exam:2003/12/12
Release Date:2004/02/12
Year of Completion:2003
Tag:Bildungsstandards; Selbsteinschätzung; mathematische Fähigkeiten und Kompetenzen; mathematische Studierfähigkeit; Übergang Schule-Hochschule
ability to succeed in Mathematics at University; educational standards; mathematical competences; self-education; transition from school to university
GND Keyword:Hochschuleignung; Mathematikstudium; Strukturmodell
To order the print edition:109761812
Faculties:Fakultät für Kultur- und Naturwissenschaften / Institut für Mathematik und Informatik
Licence (German):License LogoVeröffentlichungsvertrag ohne Print-on-Demand

$Rev: 12793 $